piątek, 10 listopada 2017

Prezent dla mieszkańców Łodygowic i Pietrzykowic

    Serdecznie pozdrawiam  i zapraszam do odbioru prezentu „wczesno” mikołajowego.
Dzięki wielkiemu zaangażowaniu władz Gminy Łodygowice  udało nam się wspólnie przygotować dla Państwa, mam nadzieję, miłą niespodziankę. Oto w ramach mikroprojektu „Historia i krajobraz kulturowy” Gmina Łodygowice wydała dwie publikacje o historii Łodygowic i Pietrzykowic, które ja przygotowałem.  Dla mnie jako autora najcenniejsze jest to, że dzięki decyzji Andrzeja Pitery, wójta gminy, książka ta ma szanse trafić pod prawie każdą „strzechę”. Gdyż jest właśnie rozdawana mieszkańcom tych wsi.
    Dla Państwa je pisałem i mam nadzieję, że poszerzy Państwa wiedzę historyczną o naszej małej ojczyźnie, jak również umili jesienno-zimowe wieczory.
   Pozdrawiam i liczę, że dzięki tym publikacją napłyną do mnie nowe fotografie i dokumenty, które do tej pory leżały ukryte w szufladach, a dzięki nim uda się odsłonić kolejne fakty z dziejów tych miejscowości.
Jacek Kachel

Książki rozdawane są bezpłatnie!!!


   Album „Łodygowice na starej fotografii” można odebrać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Łodygowice w godzinach pracy Urzędu (ul. Piłsudskiego 75).


   Książkę „Siedem wieków Pietrzykowic” można odebrać w filii Gminnego Ośrodka Kultury – Klub Promyczek w Pietrzykowicach w godzinach 16.00-19.00 (ul. Jana Pawła II 100, budynek Ośrodka Zdrowia)
Dystrybucja książek będzie trwała do wyczerpania nakładu.
   Mikroprojekt „Historia i krajobraz kulturowy” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu INTERREG V-A Republika Czeska –Polska 2014-2020 oraz z budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Beskidy.
                      Zainteresowanych historią Zabłocia zaporaszam na jutro na spotkanie

3 komentarze:

  1. Czy będzie wznowienie edycji? Gdzie obecnie można kupić książkę? Mimo 950 egzemplarzy nie zdążyłem się załapać. Gratuluję pomysłu i nieprzerwanego zapału w odkrywaniu i publikowaniu naszej historii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa. Książki nigdzie nie można kupić. Pozostaje jedynie składać petycje do Gminy, aby dodrukował nowe. Pozdrawiam jacek

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, przejrzałem książkę "Siedem wieków Pietrzykowic" i jestem zachwycony. Czy jest szansa na kilka egzemplarzy? Nazywam sie Wojciech Heliński i mieszkam w Kudowie -Zdroju gdzie wiele rodzin ma swoje korzenie w Pietrzykowicach ( moja rodzina to Kubicowie i Pitry) ..Piękna inicjatywa , zazdroszcze Pietrzykowicom że mają takiego kronikarza jak p. Jacek Kachel , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń